Czym jest konfekcjonowanie?

Rozważasz outsourcing logistyki w swojej firmie? W takim razie na pewno interesuje Cię, czym jest konfekcjonowanie. Poniżej odpowiadamy na to pytanie, podpowiadamy także, dlaczego outsourcing logistyki się opłaca!

Outsourcing – co to właściwie oznacza?

Outsourcing to pojęcie, które funkcjonuje w biznesie od niedawna. Oznacza ono, że zlecamy pewne zadania biznesowe zewnętrznej firmie, która jest wyspecjalizowana w ich wykonywaniu. Dobry, przykładem są tutaj usługi logistyczne, z których często korzystają sklepy internetowe.

W ramach outsourcingu operator logistyki transportuje, składuje i przepakowuje towary w imieniu właściciela sklepu internetowego. Możliwe jest także, by po skompletowaniu zamówienia, było ono od razu wysyłane do klientów, bez udziału sklepu. Takie rozwiązanie wiąże się z wieloma korzyściami, w tym przede wszystkim: oszczędnością czasu, zasobów i kosztów prowadzenia firmy. Dzięki outsourcingowi przedsiębiorca może rozwijać firmę!

Czym jest konfekcjonowanie?

Dzięki zleceniu działań logistycznych zewnętrznemu podmiotowi można znacznie usprawnić łańcuch dostaw, co przedkłada się na większe zadowolenie zamawiających w sklepie klientów. Sprzedawca może się skupić na działaniach marketingowych i sprzedażowych i nie musi się interesować tym, jak przebiega konfekcjonowanie.

No właśnie, co to takiego? Na stronie internetowej polskiej firmy logistycznej Alt Master Logistyka możemy przeczytać, że konfekcjonowanie to szereg czynności, które mają na celu przygotować produkt do wysyłki.

W ramach konfekcjonowania firma logistyczna może więc realizować takie zadania jak sortowanie, zestawianie produktów, pakowanie i oznaczanie. W trakcie konfekcjonowania produkty są również uzupełniane o próbki, karty rabatowe i materiały promocyjne. Kto na tym korzysta? Nie tylko sprzedawca, ale i klient, który w krótkim czasie otrzymuje upragniony towar wraz z materiałami dodatkowymi.

Coraz więcej firm decyduje się na to, by zlecić konfekcjonowanie doświadczonym podmiotom, specjalizującym się w logistyce. Nie ma w tym nic dziwnego. Aby proces sprzedażowy przebiegł sprawnie, zamiast odkrywać na nowo koło warto powierzyć zadania logistyczne profesjonalnej firmie, która działa w branży od wielu lat i ma wypracowane schematy działania. A wy jak sądzicie? Postawilibyście na outsourcing usług logistycznych w swoich przedsiębiorstwach?